Nieuws

03-10 Ontbijtsessie Internetmarketing

Datum: 9-10-2018

Op woensdag 3 oktober startten zo’n 35 leden de dag met een heerlijk ontbijt. Hiermee werd een goede bodem gelegd om het onderwerp van deze ontbijtsessie te behappen: Internetmarketing: do’s en dont’s. Nog niet zo heel lang geleden bestond reclame uit advertenties en radio/tv-spotjes. Nu is online marketing het toverwoord. Maar hoe pak je dit aan?

GRIC-lid Erwin van Hulten (Brandness) stond klaar om ons te introduceren in deze wondere wereld.

Online marketing is, eenvoudig gezegd, alle digitale vormen van marketing. Het is een verzamelbegrip voor het inzetten van internet voor de promotie van een product, dienst of bedrijf. Er zijn diverse vormen waaronder social media, SEO (search engine optimalisation) en Google Ads.

Google is wereldwijd marktleider op het gebied van internetmarketing. In Nederland hebben zij maar liefst een marktaandeel tussen de 88% (desktop) en 97% (tablet) en laten hierbij concurrenten zoals Bing en Yahoo ver achter zich. Vandaar dat deze ontbijtsessie zich op Google richtte.

Om te beginnen, wellicht een inkopper, is een website en/of webshop echt noodzakelijk! Google heeft diverse tools om je website te testen en er zo het optimale uit te halen. Voor de online marketing is er Google Ads. Hiermee wordt uw bedrijf gevonden wanneer klanten zoeken naar de producten of diensten die je aanbiedt. De voordelen van online marketing met Google zijn groot: alles is meetbaar, het is relatief goedkoop, het is zeer specifiek te targetten op je doelgroep en vooral: je kunt het zelf inrichten! Erwin loodste ons professioneel en vlot door de basisinstellingen die gedaan moeten worden om Google Ads goed te gebruiken: zoekwoorden, campagnestructuur, advertentiegroepen, conversies en beheer. Ook gaf hij nog wat tips over hoe je bijv. de resultaten kunt meten  met Google Search Console en een wirwar aan tags kunt managen in Google Tag Manager.

De presentatie kun je hier downloaden, mocht je naar aanleiding hiervan nog vragen hebben kun je altijd contact met hem opnemen.

 

 

> klik hier om terug te keren