decor

Fantastische ontvangst bij Em. de Jong

Donderdag 16 maart verzamelde een groep GRIC-leden zich in Baarle-Nassau voor een bezoek aan Koninklijke Drukkerij en Uitgeverij Em. de Jong. Bij binnenkomst stond, volgens goed Brabants gebruik, de koffie met gebak te wachten waarna door zowel de uitgeverij als de drukkerij een presentatie gegeven werd. Als je dacht hier met een kleine lokale speler te maken te hebben zat je er behoorlijk naast! De presentaties vertelden het inspirerende verhaal van een bedrijf dat in 1906 in Baarle-Nassau is opgericht door Tjeerd de Jong. Samen met zijn vrouw Godelieve verzorgde hij handels- en familiedrukwerk in de regio en waren zij uitgever van de plaatselijke krant ‘Baarle’s Nieuws en Advertentieblad’. Meer dan 100 jaar later is dit bedrijf uitgegroeid tot een uitgeverij die marktleider in Midden-Brabant is en een drukkerij die de grootste speler op de Europese markt voor retail drukwerk is. De cijfers logen er niet om! Hierna werd in kleine groepjes (veiligheid voor alles!) een rondleiding verzorgd door het imposante bedrijfspand met kantoren, productie-, verpakkings- en distributieafdelingen. Na de rondleidingen was er onder het genot van een drankje de gelegenheid even na te praten over de opgedane indrukken en kregen alle deelnemers een goodiebag met o.a. een gepersonaliseerd schrijfblok, waarmee de kracht en mogelijkheden van de drukkerij goed geïllustreerd werd. Het was een fantastische ontvangst en een inspirerende rondleiding waarvoor we het team van Em. de Jong van harte bedanken!

Koninklijke Uitgeverij Em. de Jong

Al meer dan 100 jaar zoekt Uitgeverij Em. de Jong lokaal de verbinding met verenigingen, scholen, stichtingen en ondernemers, door een uitgebreide berichtgeving met authentiek nieuws en fotografie, rechtstreeks van de bron. Uitgeverij Em. de Jong is de afgelopen jaren door diverse overnames en eigen nieuwe edities gestaag maar sterk gegroeid als uitgever van lokaal nieuws. Inmiddels geven zij maar liefst 16 goed gelezen weekbladen uit met een totale wekelijks bereik van ongeveer 300.000 huishoudens. Voor onze gemeente betreft dat natuurlijk Weekblad Gilze en Rijen! Daarnaast hebben ze een samenwerking met nog 38 andere weekbladen waarmee heel Brabant bereikt kan worden. Lokale correspondenten schrijven wekelijks over wat er leeft in hun dorp of stad en de gemeente publiceert hun officiële berichten in het Weekblad. Het huis-aan-huisblad wordt door een kwart van de respondenten (onderzoek onderzoek Commissariaat voor de Media eind 2022) als belangrijkste journalistieke informatiebron aangewezen. Voor ondernemers zijn er verschillende mogelijkheden om hun specifieke doelgroep te bereiken en een boodschap of vacature onder de aandacht te brengen. Een team van professionele media-adviseurs staat klaar om je te helpen deze doelstellingen te realiseren met behulp van het weekblad!

Koninklijke Drukkerij Em. de Jong 

De drukkerij in Baarle-Nassau heeft maar liefst 700 medewerkers die 24 uur per dag klaar staan om je volledig te ontzorgen op het gebied van drukwerk. Van prijskaartjes of posters tot volledige reclamefolders, alles kan gerealiseerd worden met het digitale portal en de moderne productiemiddelen waarbij ook de verpakking en bezorging volledig verzorgd kan worden. Ook een internationale campagne in bijv. Engeland of Duitsland behoort tot de mogelijkheden. Daarbij verliezen ze maatschappelijk verantwoord ondernemen niet uit het oog, dit is één van hun belangrijkste missies! Door voortdurend te investeren in apparatuur en door het continu verbeteren van productiemethodes worden afvalstromen en CO2-uitstoot verder gereduceerd. Inmiddels werken ze CO2-neutraal door het restant aan emissies te compenseren.

Tot slot de indrukwekkende totaalcijfers: in 7 productielanden werken 1.300 medewerkers om 420.000 ton papier tot 40.000.000 folders voor 15 landen te drukken!